سنگ مرمریت دهبيد آرین

سنگ مرمریت دهبید آرین دارای زمینه کرم روشن مایل به طوسی می باشد. معدن این سنگ در استان فارس بین قادرآباد و بوانات واقع شده است. سنگ مرمریت دهبید آرین ساختاری متراکم و در اصطلاح استخوانی دارد که این عامل سبب بالا رفتن ساب پذیری سنگ مرمریت دهبید آرین می شود، در هنگام تولید سنگ مرمریت دهبید آرین بصورت اسلب حتما باید پشت سنگ را چسب و تور کرد.

قیمت این سنگ به سایز و ابعاد تولید شده ، دقت در سورت بندی و کیفیت ساب و برش آن بستگی دارد. استفاده از سنگ مرمریت دهبید آرین بخصوص در سایز های بالا در کف واحد های مسکونی و تجاری جلوه ای بسیار خاص به آن واحد می بخشد. جذب آب این سنگ ناچیز است. مقاومت سایشی سنگ مرمریت دهبید آرین نسبت به اغلب سنگ های مرمریت دیگر بالاتر است. استفاده از این سنگ، همانند سایر سنگ های مرمریت در نمای ساختمان و فضاهای خارجی ساختمان توصیه نمی شود.

سنگ مرمریت دهبید آرین معمولا در 4 سورت سوپر ، ممتاز ، درجه1 و درجه 2 دسته بندی می شود که عوامل موثر در این دسته بندی عبارتند از: پاکی سنگ، سورت بندی سنگ، ساب و برش سنگ

از سنگ مرمریت دهبید آرین در سایزهای کوچک ( اصطلاحا ریزه بار) میتوان در کف پارکینگ استفاده نمود که هم قیمت مناسب تری نسبت به سایزهای بزرگتر سنگ مرمریت دهبید آرین دارد و هم برای شیب بندی کف پارکینگ مناسب است. از سنگ مرمریت دهبید آرین با ضخامت 4 سانت میتوان جهت کف پله استفاده کرد .